Az Essentialt már azelőtt 1 milliárdra értékeltél, hogy egyetlen darab telefont leszállított volna. Csúsztak a határidőkkel rendesen, de végre megérkezett a teló, a tesztek, egy botrány, de a remény tovább él.
Még augusztus közepén robbant – na jó, inkább pukkant – a hír, hogy az Essentialt már 1,2 milliárd dollárra értékelik. Mindezt úgy, hogy az Android társalapító Andy Rubin legújabb cége egy darab telefont nem szállított még le. Csak egy ígéret, hogy lehet drágán minőségi telefont eladni, mert a piacon van még hely az iPhone mellett. Szóval szép remények voltak akkor is.
Thanks to FIH Mobile's latest filing, I can tell you that @Arubin's Essential is now a unicorn, valued at appx $1.2bn
— Tim Culpan (@tculpan) August 14, 2017
Azóta elkezdték kihordani a telefonokat, és megjelentek az első tesztek is a különleges Ph-1-ről (Ph-One → Phone). A szakma nagyjából egyező állásponton van (The Verge, Engadget, Gizmodo, MKBHD): izgalmas, szép, olykor lenyűgöző, szuper, de nem vennék meg. Az ok általában az, hogy a telefon kamerája nem túl jó, és ezen az áron (700 USD körül) már elég nagy a választék, kapni összességében jobb készülékeket is.
Persze sokan bíznak abban, hogy az Essential végre eltalálta a moduláris rendszert, amibe sokan, például az LG is belebukott. Azaz értelmes kiegészítőket lehet egyszerűen a telefonhoz csatolni. Erre egy egész szabványt próbálnának felhúzni, azaz rendszerüket más gyártók is használhatnák elvileg.
De elég ez arra, hogy fenntartsák a hype-ot? Főleg úgy, hogy ők sem tudtak szabadulni a botrányoktól: most épp a vásárlók személyes adatait szivárogtatták ki. Egyértelmű válasz nincs. A legtöbb teszt azzal ér véget, hogy a kezdet jó, és várjuk a második generációt, hátha azt már jó szívvel ajánlani lehet.
Tehát marad a hit. Igaz, azt pedig már ebben a posztban is megmutattuk, hogy a startupokhoz az bizony bőven kell. Nincs ez másként az Essential esetében sem, ami a felpörgetett startup iskolapéldája: nagy ígéret, nagy nevekkel megtámogatva. Aztán majd meglátjuk, lesz-e siker.