Digitális történetek, kicsit másként.

Miért rossz követőket venni? [Videó]

Első vlogunkban majdnem veszünk néhány subscribert!

2017. május 02. - digitalstoryteller

buy-likes.png

Az Instagram bezáratta az egyik legnagyobb bot szolgáltatást, ahol – kicsit leegyszerűsítve – pénzért lehet követőket venni. Fent vagy Instán? Akkor jó eséllyel te is találkoztál hasonlóval: ha kaptál olyan kommentet, hogy „Cool feed, bro!”, akkor a bókot egy robottól kaptad. De miért rossz ez, és mi a baj a követővásárlással? Az első vlogunkból kiderül!

Nem kattansz annyira a videókra, vagy olvasnál még a témáról? Összeszedjük néhány pontban a lényeget:

Nem igazi emberekről van szó

A vásárolt like-ok esetében nem tudhatod, hogy igazi emberek követnek-e be vagy csak kamuprofilok/botok. Ha kamuprofilok követnek, akkor a tartalmaid nem fognak eljutni valódi emberekhez, azaz szinte semmi értelme nem lesz annak, hogy a tartalmaid posztolod Facebookra/Instagramra/bárhova. Az ok egyszerű: lehet, hogy a sok követő jól néz ki, de a nap végén az igazi emberek azok, akik vásárolnak nálad, vagy ha content creator vagy, akkor reklámbevételt termelnek neked.

Rontod a saját eléréseid

A Facebookon az egyik legnagyobb probléma, hogy folyamatosan és durván csökken az organikus elérés. Az ilyen szolgáltatások azt ígérik, hogy segítenek ebben, mert a vásárolt reakciók és megosztások jobb színben tüntetik fel az oldalad, azaz előrébb kerül majd a newsfeedben. Az algoritmus viszont ennél jóval bonyolultabb, ráadásul ha van 10.000 követőd, amiből mondjuk 100 igazi, akkor elég kevés esélyed lesz arra, hogy pont azt a százat érd el. Sőt, hogy bármennyit elérj belőle. Ráadásul, ha legálisan fizetnél elérést (post boost), akkor is nehezíted a helyzeted, mert a kamuprofilok megszólítására költöd a pénzed. Már megint.

Targetálatlan követők

Az előző kettő hibával összefüggésben ez is egy hatalmas gond, főleg Magyarországon. Az így hozott követések, még ha igaziak is, mindenféle komolyabb targetálás nélkül jönnek. Választhatók mondjuk olyan opciók, hogy "Global", "English", "Arab", de itt végeztünk a legtöbb esetben. Tehát még ha nagyon optimisták vagyunk is, és azt mondjuk, hogy ezek mind igazi emberek, akkor is angolokat fogsz elérni a magyar nyelvű tartalmaddal.

Felhasználási szabályzatba ütközhet

Sokan nem tudják, de ilyen módszereket használni nem is szabályos, épp ezért zárták be az Instagress-t is. De a facebookos oldalaknál is necces a dolog, olyannyira, hogy az egyik legnagyobb szolgáltató is csak eddig merészkedett egy FAQ-ban:

- Is this safe?

- As safe as it gets.

A jobb szolgáltatások leteszik ugyan a nagyesküt, hogy igazi embereket hoznak neked, és saját marketingkampány eredményeként jönnek majd a rajongók, de nem lehet tudni. A rosszabb oldalak, meg csak öntik magukból a rajongókat. Aztán egyszer csak a Facebook töröl a 10 ezer rajongódból 9.900-at, mert kamuprofilok/botok voltak. 

Van helyes(ebb) módszer is

Sokak fejében a hivatalos Facebook kampány és a like-vásárlás ugyanaz. Messziről nézve, pupillatágítás után igaz: pénzt fizetünk azért, hogy rajongóink legyenek.

Egy Facebook kampány esetében viszont gyakorlatilag bannerkampányt indítunk, amivel arra biztatjuk a felhasználókat, hogy kövessenek be minket. A Facebook rendszerén belül történik mindez, átlátható analitikával, és jó beállítások mellett jó eredményekkel. Ráadásul a reklámunkra is kapunk visszajelzést: nincs garantál eredmény, jó, izgalmas tartalmat kell adni itt is. Sok múlik rajtunk, ez igaz, de van ráhatásunk a dologra. 

A like-vásárlás ezzel szemben szürke terület. Nem ismerjük a rendszert, a megjelenéseket, a rajongókat. Ráadásul a szolgáltató 10 ezer rajongót leakaszt 3-4 nap alatt, biztosan, olyan áron, amilyenből Facebookon nem lehetne értelmes kampány indítani. Kicsit olyan ez, mint amikor valaki azt mondja neked, hogy most megkaphatod a Ferrarid tizedannyiért és még a kétéves várólistát is lerövidíti egy hétre. Gyanús lenne, nem? 

Nem számít

Sok márka (és ember) szentül hiszi, hogy minél több a követő egy oldalon, annál jobb, de ez nem igaz. Vannak, akiknek a like-szám a fő célkitűzés, de gondoljunk csak bele kicsit másként: sikeres egy bolt, amiben sokan vannak, de egy fillért sem termel? Ugye. Szóval 10 ezer bot semmivel sem jobb, mint mondjuk 100 tényleg eltökélt követő. 

Összességében tehát követőkben is jobban megéri a nehezebb utat választani, mert úgy igazi esélyünk van arra, hogy valós rajongókat szerezzünk. 

A bejegyzés trackback címe:

https://thedigitalstories.blog.hu/api/trackback/id/tr812472923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása