Digitális történetek, kicsit másként.

Hogy az elérés mennyi volt? ¯\_(ツ)_/¯

2016. december 30. - digitalstoryteller

Tovább romlanak az organikus elérések a Facebookon és még a hirdetések is drágulhatnak - de valójában csak az eddigi hibás adatszolgáltatás miatt. Az FB ugyanis két bakit is javított az utóbbi hónapokban, nevesül: az organikus elérést olyan 20%-kal számolták el edig, a reklámok becsült elérést pedig 10-zel. Egyik sem túl kellemes hiba...

Az első téma a következő: az Insights-ban eddig rosszul számolták az elérést 7-, illetve 28 napos intervallumban mert csak összeadták a napi számokat, és nem vonták ki a statisztikából a duplikált látogatásokat. A dolog attól igazán kellemetlen, hogy a nagyobb számokat a főoldalon és a Reach oldalon is elszúrták. Ezek azok a helyek, amiket az emberek (és ügynökségek) leginkább néznek. (Vannak persze, akik a mélyére ástak a dolgoknak, de akkor ők azt látták, hogy az adatok egyáltalán nem konzisztensek, és semmilyen magyarázatuk nincs az eltérésekre... ilyenkor legyen ember a talpán, aki rájön a problémára.)

Alig néhány adat érintett...

A legnagyobb gond ebben szerintünk az lesz (lehet), amikor rövidesen egy ügynökségnek meg kell magyaráznia az ügyfele felé, hogy az amúgy is állandóan romló (rosszmájúan direkt rontott) organikus elérés miért csökkent hirtelen 33-55%-ot. (Vagy az FB jobb becslései szerint 20-at.) De egy KKV-nak vagy magánembernek sem lesz könnyű rájönni, hogy mit csinál hirtelen rosszul, hogy ennyit romlottak az eredményei, pedig eddig is nagyon igyekezett. 

A másik - és talán kisebb gond - hirdetési kérdés. A Facebook finomított a hirdetéseknél látható "Estimaged reach"-en is, azaz azon az adaton, hogy várhatóan mennyi embert fognak elérni a reklámjaink az adott célcsoportban és büdzsével. Itt egy 10%-os változásra lehet számítani az eddigi számokhoz képest. Ez külső szemlélőként elsőre tűnhet majd egy 10%-os áremelésnek is, hiszen az eddigi páldául 1000 embert jelentő becsült elérésünk helyett 900-zal találkozunk majd, bár itt az igazán fontos adat mégis a tényleges elérés volt. Persze kérdés, hogy hány ember figyelte ezt eddig ennyire tudatosan. Mindenesetre, ha úgy tűnik majd a közeljövőben, hogy a Facebookon való hirdetés drágább lett valamivel, arra egy magyarázat lehet ez is.

Szóval, ahogy azt sajnos már megszokhattuk, a jövőben is romlani fognak az elérések a Facebookon. Vagy a statisztikák javulnak - nézőpont kérdése. 

A bejegyzés trackback címe:

https://thedigitalstories.blog.hu/api/trackback/id/tr7412084357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása