Digitális történetek, kicsit másként.

A Facebook az okostelókból él

2017. február 02. - digitalstoryteller

fb_header.jpg

Azt már eddig is tudtuk, hogy a Facebook iszonyatos pénzeket mozgat meg reklámokkal, de egyre durvább látni, hogy ennek mennyi része érkezik mobilról. Tegnap nyilvánosságra hozták a Q4-es és egész éves eredményeket és napról napra igazabbá válik: a mobil tartja el a Facebookot. De számít ez? Nagyon is!

Az Facebooknak (mint tőzsdén jegyzett cégnek) kötelessége nyilvánosságra hozni eredményeit, hiszen így tájékoztatja befektetőit. De az éves beszámolók másra is jók: megmutatják a felhasználóknak, hogy éppen mi a prioritás a cégnél, hiszen látszódik, hogy honnan jön a pénz, azaz várhatóan hol lesznek majd fejlesztések.

A pénz pedig egyértelműen a mobilból jön. A negyedik negyedévben a hirdetési bevételek 84%-a jött mobilról. Sajnos a Facebook csak negyedéves eredményt közöl, de azért nem akkor varázslat végignézni négy negyedév eredményeit, hogy lássuk egyben:

fb_bevetelek.jpg

Nemcsak az látszik, hogy egyre több pénzt kaszál a Facebook, hanem az is, hogy tavaly a bevételek 83,6%-a, összesen 22.479 millió dollár jött mobilból. Hogy jobban értsük:

  • az összes egyéb (azaz nem reklám) bevételük 753 millió dollár volt
  • az összes kiadásuk tavaly 15.211 millió dollárra rúgott
  • azaz csak mobilreklámokkal is erős 7 milliárdos profitkájuk lenne

Azt is elég jól láthatjuk a táblázatból, hogy a bevétel durván növekedő tendenciát mutat. A beszámolóból pedig az is látszik, hogy a tavalyihoz képest összesen 57%-kal nőtt reklámbevételük, ami elég masszív szám.

Viszont van „gond” is: a bevétel növekedése mellett a mobil százalékosan már nem tudott erősödni. Napi 1,15 milliárd, folyamatosan növekvő mobilos felhasználóval viszont elég logikus a feltételezés, hogy a jövőben is innen jön majd a pénz, tehát a számok tükrében itt érdemes fejleszteni. És mi az a felület, ami reklám szempontból eddig kihasználatlanul hevert, a mobil az (egyik fő) otthona, ráadásul a kedvenc részünk az FB-ben? Persze, a Messenger. Nem véletlenül csesztek bele egy egész Snapchatet, és nem véletlenül érkeznek rá a reklámok. A számok ismeretében pedig nagyon valószínű, hogy a jövőbeli fejlesztések is ezt a területet célozzák majd.

A bejegyzés trackback címe:

https://thedigitalstories.blog.hu/api/trackback/id/tr6612176376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása