Digitális történetek, kicsit másként.

Utálunk a testünkkel fizetni

2017. január 27. - digitalstoryteller

freehugs.jpg

Most, hogy lassan megjelennek a reklámok a Facebook Messengerben is, újra eszünkbe jutott a felmérés, amit az American Customer Satisfactory Index csinált nemrég, és azt kutatta, hogy milyen a fogyasztói elégedettség a különböző webes felületeken. A Facebook és a Twitter értékei folyamatosan esnek, de vajon miért? A válasz nem logikus, mégis furcsa...

A Facebook 9%-ot, a Twitter pedig 8%-ot bukott tavaly, de nem csak ők szívtak, az egész social media vesztett 1,4%-ot. Persze a számokat nézegethetnénk napestig, de térjünk inkább a tárgyra: az igazán nagy érdekesség az, hogy mi az emberek problémája a nettel, és miért ábrándulnak ki belőle. Ennek két fő oka van:

  • Privacy
  • Reklámok

Azaz azért utáljuk a közösségi médiát, mert mindent tud rólunk. Igaz, hogy mi osztjuk meg vele azt a bizonyos mindent, de akkor is zavaró, hogy ezeket tudja rólunk valaki valahol. Igen, az adatbiztonság ennél sokkal bonyolultabb kérdés, és egyáltalán nem mindegy, hogy mennyire tudjuk mi kezelni az adatainkat, de az alapelv azért érdekes.

A másik fogyasztói probléma pedig - és ez gyakorlatilag minden webes felületen megjelenik -, hogy túl sok a reklám. Igaz ez a social-ön túl a keresőkre (ahol a Google az etalon az elégedettség tekintetében) és a hírsite-okra is, bár rájuk kevésbé.

Azaz nagyon szeretjük az ingyenes dolgokat, de nagyon utáljuk ha magunkkal kell fizetnünk érte. ("Consumers have not fully accepted advertising as a necessary cost for online services they have come to expect as free", mondja az ACSI vezetője.) Márpedig a tartalomgenerálás, illetve a szerverek fenntartása pénzbe fog kerülni, amíg a termelőknek enniük kell és az áram is fizetős. Az internet örök nagy problémája. Persze sokan akarták ezt már megoldani, de eddig kevés sikerrel. Valamikor a múltban elindult például az Ello, ami nem nevezhető átütő sikernek… (Hallottál már róla? Ha igen, mikor léptél be utoljára? Hát igen.) Úgy látszik, az ingyenes szolgáltatások néha nem olyan jók, mint azok, amikért a “testünkkel” fizetünk.

Vonjunk le azért más következtetést is a dologból: nagyon sokan amiatt elégedetlenek, hogy irreleváns tartalmat és reklámot kapnak. Tehát nem csak a mennyiség a gond, hanem a minőség is. Épp a napokban panaszkodott egy ismerősünk Facebookon, hogy mindig azt hallja, hogy már mindent tudnak róla, mégis ostoba reklámokat vagy jobb esetben retargetinget kap. Illetve a Notino óta azt is tudjuk, hogy a targeting, relevancia, meg ilyen buta márketinges szavak szart sem számítanak, ha van elég zsé...

Disclaimer: Ennek a posztnak az eredeti, most átszerkesztett változata tavaly a szerző egy korábbi projektje, az ALWT blogján jelent meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://thedigitalstories.blog.hu/api/trackback/id/tr8812159829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása