Digitális történetek, kicsit másként.

Facebook: jobb lesz vagy csak egyszerűbb?

2017. január 13. - digitalstoryteller

A Facebook állandóan fejlődik, és most nem csak arra gondolok, hogy ha nem tudja megvenni a Snapchatet, akkor egy az egyben lenyúlja és integrálja a funkcióit. Most az apró, életet elvileg megkönnyítő funkciókról beszélek, amiket folyamatosan vezetnek be a professzionális/oldal felhasználóknak is.

Az egyik viszonylag új ilyen a következő:

A poszt írása alatt hatalmas ikonok hirdetik, hogy mennyi mindent lehet csinálni. Régen ez ennyire nem volt kiemelve, illetve kicsit másként jelent meg. De amúgy tök jó is ez, nem? Azok az ikonok kívánják, hogy az ember rájuk bökjön egy jó nagyot. Rögtön tudok olyan posztot írni, amivel lehet üzengetni nekem, és akkor interakció! Ha rányomok, akkor jön is egy ilyen:

Elég frankó, van rajta a Send Message gomb, de azért jönnek a bonyodalmak is, amik mindig jönnek a Facebooknál: Átírjam-e a headline-t és a subheadline-t? Ha igen, akkor milyen hosszúra? Cseréljek-e képet felül, hogy a céljaimnak, üzenetemnek megfeleljen? Ha igen, akkor mekkora kép kellene?

Mindegyik funkciónál lesz egy ilyen probléma. Elvileg tehát egy csomó minden egyszerűbb lett, de ha egy kicsit mögé nézünk (és átlagos felhasználót/üzletet veszünk), akkor ahhoz, hogy tényleg igényes megjelenésük legyen, nem csak segítséget, hanem még ezer kérdést is kaptunk.

Az új gombok között ott van a hirdetés is, ami pár évvel ezelőtt (nem emlékszem pontosan, mikor) szintén megváltozott. Egy darabig a hirdetéseknél konkrét oldalakra kellett targetálni. Még mindig lehet csinálni hasonlót, de kicsit kiszámíthatatlanul, de nem is ez a fontos most. A lényeg: azért, hogy egyszerűbb legyen a hirdetés indítása – azaz minél többen élhessenek vele, ami több profitot jelent – behozták az érdeklődési köröket (interest).

A példa most kicsit le lesz egyszerűsítve, de valami ilyesmi van: az én célcsoportomat biztos érdeklik a kocsik, tehát ikszeljük be azt. De milyen kocsik érdeklik? Like-olja a Suzukit meg a Kiát, mert arra van pénze? Esetleg csak Mercibe hajlandó beleülni? Vagy szereti a Forma 1-et, de utálja a ralit? Van itt azért elég sok kérdés, amire a sima interest nem ad választ, pedig elsőre tök egyszerűnek tűnhet az egész. A tapasztalataim ráadásul azok, hogy sima érdeklődésre szűrve drágább és kevésbé hatékony kampányok születnek, mintha az ember komolyabb szakértelemmel és energiával lát neki a targetálásnak. Tehát igen: egyszerűbb lett kampányt indítani, mint a kezdetekben. Sinte bárki képes is rá. De jobb is lett a rendszer? Sok szempontból (pl.: retargeting behozása) igen, de sok funkció tekintetében egyáltalán nem biztos.

A Facebookot neveztem már kiszámíthatatlannak, és igazából az új funkciók bevezetése tekintetében is ilyen. Néha tényleg jó újdonságokat hoznak be, de néha csak látszólag teszik egyszerűbbé az életet, és ha egy kicsit a mélyére nézünk a dolognak, akkor valójában csak jobban szem előtt vannak amúgy tök bonyolult dolgok.

A bejegyzés trackback címe:

https://thedigitalstories.blog.hu/api/trackback/id/tr7312123471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása