Digitális történetek, kicsit másként.

A Snapchatnél semmi ok örömre

2017. november 08. - digitalstoryteller

snap_header_1.png

A Snapchat elég kellemetlen időszakot él át: gyakorlatilag naponta érkeznek róluk kellemetlen hírek. 2017-ben eddig 560 millió dollárt égettek el, és most kiderült, hogy 40 milliónyi Spectacles is a nyakukon maradt. Úgy tűnik, a Snapnél tényleg elmúlt a világ dicsősége. 

A SNAP részvénykibocsátása az év egyik legnagobb durranása volt, néhány nap alatt iszonyatos pénzeket szívott magába a cég, és bizony egy jó IPO befektetéssel komoly haszonra lehetett szert tenni. A kibocsátás után napokkal azonban már elkezdtek esni a részvények, és a helyzet azóta sem lett jobb, sőt.

Nincs megújulás

A Snap az utóbbi egy évben semmi érdemit nem mutatott fel a sznepcsetelő szemüvegen kívül, ami úgy állt a földbe, hogy csak béna hasonlatot tudnánk rá mondani. 300 ezer darab maradt a cég nyakán, ami olyan 40 millió dollárnyi raktárkészletet jelent. Ebből jó eséllyel sosem lát már pénzt a cég. 

snap_szemuveg.png

Pedig a Snapchat tényleg jól megszólítja (vagy megszólította) a fiatalokat, de megújulásra képtelen, és a Facebook minden frankó funkciójukat szemérmetlenül le is nyúlja. Erről csináltunk is régebben egy infografikát, amit itt megnézhettek. Ott van ráadásul az Instagram is, ami szintén ezerrel pörög. Egy ilyen térben kellene valahogy sikeresen működnie a közösségi hálónak, de nem megy nekik.

Nyereség sincs

Még nagyobb baj, hogy a cég nemhogy nyereséget nem termelt még sosem, de egyre komolyabb veszteségeket sikerül csinálnia. A hivatalos adatok szerint idén eddig már 560 millió dollárt sikerült elbukniuk, és messze még az év vége. (Ebben a számban ráadásul még nincs benne egy 2,5 milliárd dolláros, IPO-hoz köthető költség, azonban igyekeztünk a működési költségeket számolni.) A szám már most magasabb, mint a tavalyi, ráadásul nagy változás nem várható, tehát idén megint nőni fog a cég vesztesége.  

snapchat_bevetel.png

Igaz, minimálisan a bevételük is nőtt, de attól még a problémájuk klasszikus: a rendszert használják, de senkinek sincs fogalma sem, hogy hogyan lehetne bevételt termelni, és az eddigi reklámos próbálkozások nem vitték sikerre a cége. Ugyanezze szív a Twitter is, aminek ugyan van egy erős magja, de ott sincs elég pénz. (Szemben mondjuk a Facebookkal, ami horribilis pénzt csinál reklámokból.) 

A részvények zuhannak

Nem csoda, hogy zuhannak a részvényárak is, amik a harmadik negyedéves eredmények bejelentésétől rögtön simán estek 20%-ot. A teljes igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy az IPO idején 14-16 dolláros árat vártak a cégnél, tehát igazából csak ehhez a normális szinthez esett vissza az árfolyam a kezdeti lelkesedés után.

snap_arak.png

Az mindenestre biztos, hogy a Snapchatet még az ág is húzza, és a befektetőket nemcsak a kilátástalanság, de a veszteségek is aggaszthatják. Ennek elhessegetéséhez pedig biztosan kevés lesz az, hogy írnak egy új szoftvert Androidra

A bejegyzés trackback címe:

https://thedigitalstories.blog.hu/api/trackback/id/tr1813205053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.