Digitális történetek, kicsit másként.

Kell még egy prémium okostelefon?

2017. június 01. - digitalstoryteller

header_1.png

Hála az égnek bemutattak egy újabb prémium okostelefont, most épp Essential néven. A Samsung/Apple/LG legújabb kihívója letisztult smartphone élményt akar eladni, szuper anyaghasználattal és borsos áron. De van még vajon hely a piacon újabb és újabb prémium telefonoknak?

A napokban bemutatott Essential Phone-t nem más jegyzi, mint az Android megalkotásában is aktívan közreműködő Andy Rubin. Mindig jó, ha van egy nagy név a csapatban, mert nem csak szakértelmet hoz, hanem befektetői bizalmat is, és az minden startupnál jól jön.

essential.png

A telefon amúgy szép. Kicsit rendhagyó, mert például a képernyő közepébe betettek egy kamerát, de állítólag így jó, oda úgyse ír semmit a rendszer. Hardver? Mindent hoz, amit hoznia kell egy mai csúcstelefonnak. (Qualcomm 835, 4 giga RAM, duplakamera, hogy baj ne legyen, meg ilyenek.) Anyaghasználatban is kiadja a három cseresznyét. Titánium és egyéb finomságok, így állítólag sokkal jobban bírja a strapát, mint a versenytársak. Szoftverben is hozza a kötelezőt, Androidot futtat, szerencsére a Vanilla, azaz teljesen csupasz, Google-féle verziót.

De itt el is jutottunk a problémához. Ez egy csúcstelefon, annak minden ismérvével együtt. Biztosan jó lesz az érintése, a teljesítménye, a kamerája. Az ára pedig a szokásos 700 dollár körül lesz. De semmi olyat nem ad, amit más hasonló készülék ne adna, azon kívül, hogy ez most más.

Aki iPhone-t akar venni, mert azt szereti, azt egy ilyen telefon nem fogja elcsábítani. Aki a Samsungot csípi, vagy a márkában és a múltjában bízik meg, az azt választja. Nem véletlen, hogy jelenleg ez a két márka versenyez a „legtöbbet eladott okostelefon” címért.

samsung.png

De vannak más tisztességes telefont gyártó cégek is. Az LG is kiváló telefonokat rak össze, és ismert márka. Ráadásul igyekszik nem egy az egyben másolni a versenytársakat. Ők is próbálkoztak már egyedi kiegészítőkkel, amit az Essential is ígér, és bele is buktak.

A Huawei olcsó telefonokkal (és hálózati kiegészítőkkel) robbant be a piacra, és onnan próbálja magát felépíteni, egész sikeresen, és most már a prémium kategóriában is képesek helytállni. A OnePlus képes volt prémium specifikációjú telefonokat kiadni jóval alacsonyabb áron, mint a versenytársak, be is robbantak a piacra és évről-évre tartják a lépést.

Tehát a legtöbb márkának van valamilyen differenciáló érdeme, mégsincsenek feltétlenül jó helyzetben egy ennyire telített és kompetitív piacon. (Az LG tavaly 224 millió dolcsit vesztett a területen.) Mi lehet itt az esélye egy telefonnak, amiről eddig annyit tudunk, hogy a hardverben és szoftverben kötelezőt hozza és Andy Rubinék csinálták?

robin.png

Miközben klasszikus smartphone márka is szív, mint az őrült: a HTC sokáig talán a piac legjobb telefonjait gyártotta, most mélyrepülésben van. Az igazán újszerű, és okos ötleteket felvonultató „cloud first” Nextbit Robin sikereiről sem hallani, cserébe máris akciósan árulják. Az Essential eddig pedig nem más, mint egy fancy Google Nexus Pixel, amiből épp az ára miatt ábrándultak ki az eredeti rajongók. Mindez ráadásul egy ismeretlen gyártótól érkezik.

Nem a verseny ellen beszélünk: egy átütő megoldás mindig jó a piacnak, de az Essential eddig csak a kötelezőt hozza, és abból már van elég. Akár jobb áron is. Persze abban igaza lehet Rubinnak (és az Indexnek), hogy ezt a telefont tudatosan nem tömegterméknek gyártják, hanem kisebb eladásokkal szeretnének hódítani. De ahhoz meg mintha nem lenne eléggé Vertu-árban.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://thedigitalstories.blog.hu/api/trackback/id/tr7812556713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cirrus 2017.06.01. 23:45:36

Ráadásul ilyen fantáziátlan, Európába betörni szándékozó kínai cégekre jellemző, szótárból kimásoltnak tűnő névvel. Mi lesz a következő, Ultimate Phone? A kijelzőbe tolt kamera pedig nevetségesebb, mint a direkt lekerekített kijelző (vö: szupersarkított tv, 1990).