Digitális történetek, kicsit másként.

A nagy Snapchat-bukta? Majd kiderül!

Négy beszédes chart tech-cégek részvénykibocsátásáról

2017. március 08. - digitalstoryteller

snapchat.jpg

Bukott a Snapchat, mekkora ciki, az IPO után alig pár nappal bedőlt az árfolyamuk! De tényleg buktak? Amellett, hogy mindig is voltak fenntartásaink a Snapchat sikerével kapcsolatban, nem mindig lőnek ki az árak a részvénykibocsátás után. A Facebook például 6 hónapig mínuszban volt, a Twitter meg emelkedni kezdett. Aztán látjuk, mi lett a vége.

De hogy ne csak üres szavakat használjunk, rögtön megtámogatjuk az állításokat némi grafikonnal. A grafikonok nagyon jók, mert látványosak:

facebook_graph.jpg

Elég jól látszik, hogy az FB hónapokon keresztül mélyrepülésben volt. Olyannyira, hogy augusztusra majdnem az eredeti értéke felére esett, de sokáig harmadáron lehetett megvenni a részvényeket. Aztán eljött a fordulópont, amit jelöltünk is nektek, és azóta látjuk, mi van.

twitter_graph_2.jpg

A Twitter meg ennek kis túlzással az ellentéte volt. (A Twitter amúgy is a kedvenc példánk arra, hogy egy sikeres startup hogyan lehet mégis sikertelen.) Náluk láthattuk, hogy egy hónapig még emelkedtek szépen az árak, aztán pedig folyamatos a zuhanás. Olyannyira, hogy 2015. szeptemberében még az Initial Purchase Offer árak alá is sikerült bezuhanniuk, és azóta ki sem keveredtek onnan. (Tehát aki a kezdetektől tartotta a részvényeit, az most nem boldog.)

zynga_chart_2.jpg

De van még ennél durvább példánk is: a Zynga. Emlékszik még valaki a Facebook játékok királyára? Ó, igen, a nagyreményű cég a részvénykibocsátás után szintén emelkedett egy darabig, két hónapot az eredeti ára felett töltött. Aztán bezuhant, nem sokkal később romba dőlt, azóta pedig vergődik.

google_graph_2.jpg

De hogy ne mindig csak a negatív hüppögésről szóljon minden, mutatunk egy másik sikersztorit is, a Google-t, ami tőzsdei karrierje alatt 1560%-ot nőtt. Az a nem vicc. Igaz, itt is láthatunk 2007 és 2008 között csúnya zuhanást, amikor ez a cég is a felére esett. 

[edit] Kommentben jelezték, hogy a Snapchat emelkedéssel indított, ami még a Facebooknak sem sikerült. Ez természetesen igaz, ezt nem is akartuk kétségbe vonni, a posztban inkább arra reflektáltunk, hogy az, hogy néhány nap után kicsit esett az árfolyam, még nem jelent semmit. Más pedig egy grafikont hiányolt a Snapchat eddigi teljesítményéről, így most mindkét hiányosságot pótoljuk. Március 1. az IPO által javasolt részvényárat mutatja, ami 14-16 dollár volt. Ehhez képest tényleg látványos volt az emelkedés, amit első napján elért a Snapchat.

snapchat_graph.jpg

Az mindenesetre a felsorolt példákból [/edit] jól látszik, a tőzsdén a jó indulás magában semmit sem jelent, és néha még a legnagyobbak is elkönyvelnek szörnyű időszakokat. A Snapchat ehhez képest eddig "csak" 12%-ot bukott az árfolyamából, ami közel sem tűnik végzetesnek. Igaz, néhány nap alatt történt mindez, de még a kezelhető szinten belül van. Hogy mi lesz a jövő? Természetesen nem tudjuk, mert a Snapchat eddig csak veszteséget termel, és bár a készítők bizakodók az eltökélt felhasználóbázisuk miatt, üzletileg kérdéses, hogy ez elég lesz-e. Mindenestre korai temetni a Snapchatet, mert ha fullba nyomja a Twittert, még akkor is hosszú évekig a mindennapjaink része lehet.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://thedigitalstories.blog.hu/api/trackback/id/tr5712322045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.03.08. 23:22:44

A Snapchat erőteljes emelkedéssel nyitott és onnan zuhant, ellentétben a zuhanórepüléssel kezdő Facebookkal...

digitalstoryteller 2017.03.09. 08:14:09

@Online Távmunkás: Ez igaz, bár most arra fókuszáltunk, hogy az első időszakokból mennyire nem lehet következtetni még semmire. Ettől függetlenül kiegészítjük kicsit a posztot, hogy ez is érthetőbb legyen belőle.