Digitális történetek, kicsit másként.

Magyarország és az elcseszett Black Friday

2017. november 16. - digitalstoryteller

crybaby.jpg

Az utóbbi években nálunk is megjelent és elterjedt a Black Friday, de hát valahogy ezt sem sikerült úgy megvalósítani itthon, ahogy azt kellett volna. Igen, ez a poszt kicsit rant-szerű lesz, mert a feteke péntek nálunk sokszor nem átütő akciókról szól, hanem béna brandingről. 

Biztos sokan tudják, hogy mi az a Black Friday, de azért vegyük át: ez a hálaadást (Thanksgiving) követő első péntek. A Thanksgiving mindig november 4. csütörtöke. Mivel ez nem fix dátum, ezért a Black Fridaynak sincs pontos időpontja. Idén november 24., jövőre november 23., 2019-ben november 29., aztán majd valami.

Miért fontos?

A Black Friday az '50-es évektől kezdve a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét jelöli az USA-ban. (Egyes források szerint már előbb is megjelent ilyen-olyan módon.) Az utóbbi évtizedekben azonban biztosan durvát robbant és gyakorlatilag minden áruház(lánc) brutális kedvezményekkel várja a vásárlókat szerte az Államokban.

Sőt, tavaly már odáig jutottak ebben, hogy voltak boltok, amik éjfélkor kinyitottak és várták a vásárlókat. (Előtte "csak" 4-kor meg 5-kor nyitottak.) A kedvezmények pedig sokszor annyira ütősek (az emberek meg annyira hülyék), hogy szó szerint verekedni kezdenek a dolgokért. Szomorú ez a Walmart összeállítás is, de hát ilyen a konzumerizmus. De a lényeg: a Black Friday a karácsonyi szezon kezdete, és a őrült akciók napja mindenhol.

Mi van elcseszve itthon? 

Hát, tulajdonképpen minden. Nálunk nem igazán sikerült felfognia a márkák egy jelentős részének, hogy mi az a Black Friday. Az egyik legnagyobb áruházlánc - amelyik saját bevallása szerint meghonosította nálunk az egész "ünnepet" - például évek óta képtelen eltalálni a dátumot. Mindig egy hétre előrébb hozza az egészet, pedig nem igényel szuperkomputert a Black Friday dátumának kiszámolása. Aztán más márkák egy hétig tartják a fekete pénteket, ami szintén nem az acélos matek bizonyítéka. Megint mások inkább Fekete Pétereznek (ez amúgy egy kártyajáték, szóval tényleg teljesen érthetetlen), vagy Piros Istentuggyamivanoznak.

Amúgy érteni véljük a dolgot: a magyar márkák próbálnak valami egyedit és különlegeset mutatni. Csak hát egy már létező jelenséget átalakítani teljesen felesleges és lehetetlen is. Főleg egy globálisan jelentéktelen magyar márkának, úgy, hogy azért sok márka tartja magát az eredeti forgatókönyvhöz. A széthúzás viszont csak annyit ér el, hogy itthon nincs normális Black Friday. (Igaz, Amerikában is változik a dolog, és az akciók egyre hosszabbak lesznek, de a BF akkor is megmaradt ikonikus napnak.)

Meg hát az akciók

Persze simán lehet, hogy azért van ez a trükközés (amiért sajnos valamilyen brand manager még dicséretet is kap) mert az áruházak nem akarnak egyszerre akciót indítani a versenytársaikkal, mert akkor lehet, hogy nem őket választják majd a vásárlók aznap.

Ezzel el is jutottunk oda, hogy nálunk az akciók is sokszor elég közepesek. Azon nem hisztizünk, hogy a raktárkészletek végesek, mert nyilván azok, mindenhol azok. (Amerikában is kifutnak a cuccból, ezért van a fenti bunyó.) Sokkal zavaróbb, hogy nálunk elég jellemző az az áruházakra, hogy nem a legújabb dolgokat hirdetik meg durván leárazva, hanem inkább készletkisöprést tartanak, és az amúgy is kifutó dolgoktól válnak meg kedvezményes áron. Azokat meg amúgy meg lehet venni két héttel később is, épp ugyanolyan olcsón egy másik akcióban. 

Már csak azt reméljük, hogy senki sem fedezi fel a Cyber Mondayt, mert akkor egy nap helyett azt is másfél hónapig "ünnepelni" fogjuk. 

A bejegyzés trackback címe:

https://thedigitalstories.blog.hu/api/trackback/id/tr6613284173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

commentes nikk 2017.11.16. 12:57:33

Az akciók nem közepesek, hanem konkrétan nincsenek. Nálunk az a BF, hogy a nagy elektronikai áruház 5-6-7, jellemzően marginális érdeklődést keltő termékét leakciózza, aztán nyista. A pofátlanabbak meg simán eljátsszák a felárazós balhét az akció előtt, úgyhogy végül csak papíron van kedvezmény. Szintén gyakori, hogy a palimadarakra játszanak, és olyan árat hirdetnek akciósként, ami más helyen simán elérhető bármikor, csak a hatalmas feliratoktól az egyszeri vásárló azt hiszi, hogy most tényleg valami jóba tud nyúlni (utánaguglizni meg hülye vagy lusta). Én már meg se nézem a BF ajánlatokat, gagyi az összes.

pause 2017.11.16. 13:51:15

szerencsere egy ideje a nemet amazon a sajat cuccait 35eur folott ingyen szallitja, szoval en mar meg sem nezem a magyar afacsalo webshopok orakig elerhetetlen es kamu akcioktol hemzsego kinalatat...

TomekKowal 2017.11.16. 14:27:54

Most az mièrt baj, ha valaki 1hèttel elôbb nyomtatja a BlackFridayt, vagy 1 hètig tartja?

Skywatcher 2017.11.16. 14:54:37

Na, de most olvasom, hogy jól megbüntették az említett "honosító" áruházat 20 milkára, mert 2015 úgy hirdettek BF-et, hogy közben a fele sem volt igaz amiket állítottak.
Emlékszem, én is ott ültem hajnal 5től a gépnél, hogy a gyereknek lecsapjak egy jó kis akciós xboxra, de előbb elérhetetlen volt a weblap, kb 7.30ig, aztán meg már elfogyott. Csak azt nem tudom, hogy ki vitte el, mikor a weblap elérhetetlen volt? Erről szól sajna nálunk, a balkáni BF, hogy a készleten ragadt, néhány db szirszart, jól bereklámozva, 5%-os kedvezménnyel (de még mindig jócskán a legolcsóbb ajánlatok fölött) elsózzák a versenybe belehevült embereknek.
Hát én ennek mégegyszer nem ugrok be.
Ma kaptam tőlük egy "bennfentesnek" hazudott levelet (mert fel vagyok iratkozva), hogy az xbox one s, forza 3-al pszt! cstt!! a bf-kor 69.900 lesz! Hát hova rohanjak? A 220 volton már egész héten ennyi volt. Ez kedvezmény bakker?
Nembaj, még 1-2 év, aztán lecseng ez a dolog, aztán egész évben bf-ezhetnek, vagy rájönnek, hogy tényleg 50-80%os akciókat kell csinálni, és akkor valóban elismert dolog lesz itt is. Én meg várok még 1-2 hónapot, aztán mikor elterjed az X, akkor megveszem az S-t 49ért valahol.

Treff Bubi 2017.11.16. 15:03:12

BF alkalmából jellemzően olyan termékek után kutakodik az emberek többsége, amiket abszolút nem sürgős megvenni. Én fotós cuccokat tervezek bővíteni egy ideje, és nem sajnáltam rá 1-2 hónapot, hogy néhány áruház készletét kb. hetente megnézzem és felírogassam az árváltozásokat. Nyilván figyelik egymást, mert amikor valamit egy helyen leakcióznak, kb. másnap a többi is olcsóbban hirdeti.
Amit konkrétan kinéztem, az meg most éppen akció nélkül kerül már annyiba, amennyire az ED webáruházából holnaptól rendelhető (és van készleten, csak be kell sétálni és elkérni).

Jissi 2017.11.16. 15:06:57

Fura, a 220 volt-on amit írtal az ebben a percben is 94,000. Az 1-2 hónap meg bőven lesz 12 is mire 49-ert S-t fogsz venni itthon.

Pj0tr 2017.11.16. 15:08:12

@Skywatcher: Vannak 50-80%os akciók... Általàban a sapkákat, zoknikat 50-80%ra leakciózzák a drágább cuccokat meg 5-10-15% és máris lehet hitdetni, hogy akár 80%al olcsóbbab, mert van olyan. :)
10-15%os szórás pedig eleve van az üzletek között...

Skywatcher 2017.11.16. 15:18:59

@Jissi: www.220volt.hu/Microsoft+Xbox+One+S+500GB
Ez még a minap 69 volt, de lehet, hogy már keverem valamivel, de akkor se egy bődületes különbség.

@Pj0tr: És milyen igaz! Nyilván most is lesz majd fülhallgató csatlakozó, meg nóném óccsótelefon 50%os áron :)

BéLóg 2017.11.16. 15:52:06

Kínából meg Hong Kongból kell venni, hiszen ami nem kínai, az mind hamisítvány!

octy 2017.11.16. 16:11:29

Figyelemmel kísérem 1-2 termék árát.
Példa: Samsung Galaxy J5 2017. MediaMarkt. 90e Ft-ról indult. Ez nyilván bevezető ár amiért nem szabad megvenni.
Szépen lekúszott 75e körülre, majd egyszer csak leakciózták 63e Ft-ra. Ekkor megvettem. Azóta többször is volt leárazva, 1x ismét volt 63e Ft de jellemzően inkább 70e. Úgy tűnt, ez lett az alapára. Erre most látom, hogy náluk is black friday holnap, a teló árát meg felemelték 75e-re.
Az A3 (2017) és az A5 (2017) is így járt, több hónappal ezelőtti magasságokban vannak az árak. (80e és 95e).
Meg lennék lepve, ha holnap 63e Ft alá áraznák a J5-öt.

Tavaly vettem egy router-t, amit jelenleg is 22e Ft körül adnak és időnként leakciózzák 19e Ft-ra. Azt viszont csak a black friday-on tudtam megvenni 16e Ft-ért. Az emag-tól. De ott is játszanak az árakkal, ezt csak biztosan eltévesztették... :)

fda 2017.11.16. 16:25:33

@TomekKowal: Ilyen erővel tőlem megünnepelheted a karácsonyt is a jövő héten. Menj el például locsolkodni. Mindenki akkor és úgy tartja, amikor és ahogy akarja.

lammaer 2017.11.16. 16:32:47

"Az egyik legnagyobb áruházlánc - amelyik saját bevallása szerint meghonosította nálunk az egész "ünnepet" - például évek óta képtelen eltalálni a dátumot."

Ha az edigitalra utalt a tisztelt posztíró akkor itt egy óriási öngólt rúgott és a tájékozatlanságát mutatta meg, célszerű lenne korrigálni - ellentétben az edigitalra, akire mutogat hogy "biztos hülyék, azért nem tudják mikor van a BF".

Az edigital SZÁNDÉKOSAN teszi MINDIG 1 héttel az igazi BF elé a sajátját, hogy ezzel is jobban a figyelem középpontjába kerüljön, erről nyilatkoztak is tavaly vagy tavalyelőtt.

Mint az ábra is mutatja, a marketingfogás működik, mert még az őket lehúzni kivánó posztíró is indirekt róluk beszél a BF kapcsán.

Snagal 2017.11.16. 18:24:34

segítek: nem minden terméken ugyan annyi az árrés. Pl ruházatban nagyobb a mozgástér, a műszaki cikkeken viszont minimális - ezért van a "zokni" féláron, a HDTV meg "csak "5-10% kedvezménnyel, és nem azért, hogy kibasszanak a vásárlóval.
Hogy ne legyen nagy trauma szólok előre, nem, nem lesz iphone X 90%kedvezménnyel - de azért fel ne kössétek magatokat:)
A műszaki áruházak csak gyártói segítséggel tudnak kétszámjegyű kedvezményt kiizzadni mivel a kiskernek alig van tartaléka ami van az meg kell a költségekre. De egyik gyártónak sem éri meg, hogy a legnépszerűbb termékét bukóban kiszórja - de így is kapsz rá kedvezményt - mi a baj ezzel? ja hogy nem adják ingyen plusz még le is pippanthatnának amiért elfogadod, nem? :)

nem várt fordulat 2017.11.16. 18:42:05

@lammaer: én pedig szándékosan megünneplem mind a három névnapnom, a szülinapom pedig hat hónapig előtte és utána.

ezen kívül szándékosan gondolom úgy, hogy jézus feltámadását minden nap ünnepelni kell, szóval ez minden nap remek alkalom a bebaszásra. ezzel is jobban a figyelem központjába kerülök.

azt mondjuk nem teljesen értem, miért néznek rám furcsán az emberek...

enta selecta 2017.11.16. 18:52:27

@octy: Megneztem az elobb a J5 2017-est az Amazon.de-n. A dual SIM verzio 199 EUR, az a jelenlegi szar arfolyam mellett is 62000 HUF. A UPS meg ingyen kihozza.

commentes nikk 2017.11.16. 19:05:15

@Snagal: érdekes, más országban tudnak ilyenkor tényleges 50-60-70% kedvezményt adni, és nyilván senki nem a két hete kiadott újdonságokra pályázik ilyenkor, hanem az 1-2 éves kifutó modellekre, de nálunk ezekkel is csak a cigánykodás megy, mert tényleg az a max, hogy engednek belőle 5%-ot. Nálunk a BF csak a szokásos hazai suttyóleárazásig jutott, hogy 119.000 helyett 116.000, örülj paraszt. Oké, akkor majd megveszi az ember kintről, szállítással is olcsóbban, aztán sírhatnak a magyar webshopok.
@lammaer: Üdv edigitalos alkalmazott :))))))))))))))))

VaradiJanos 2017.11.16. 19:10:25

@TomekKowal: “Most az mièrt baj, ha valaki 1hèttel elôbb nyomtatja a BlackFridayt, vagy 1 hètig tartja?”
Mert a posztoló szerint ezzel megsérto a szent usa szart

2017.11.16. 19:24:16

na megérkezett az edigital képviselője is

Tweed (törölt) 2017.11.16. 19:45:13

Én meg azt nem értem, hogy miért kell minden ostobaságot átvenni nyugatról.
Mi értelme van 50 db legyártott kínai szemétre odacsődíteni 5000 elmeroggyant zombit?
Nyugaton is ütik-verik egymást az emberek, hogy ki kaparintja meg az "akciós" hulladékot.
Én nem sok értelmét látom ennek a blekkfrájdéjnek.
Egyébként nem tudom mi a baj a Fekete Péterrrel?
Nagyon jó elnevezés erre a blekkfrájdéj agybajra.

VaradiJanos 2017.11.16. 19:53:31

@Tweed: a videókat nézve nagyon találó az elnevezés

Nancsibacsi 2017.11.16. 20:51:36

Magyarországon túlzottan árérzékenyek a vásárlók ahhoz, hogy BF-t érdemes legyen csinálni. Akar venni 1 tv-t: megnézi 5 helyen, megveszi ahol a legolcsóbb (akár BF-kor, akármikor). Jövő héten akar venni egy telefont: ugyanígy jár el - nem fog visszamenni profitot termelni annak a cégnek, akitől a múltkor megvette. Így semmi értelme sincs ár alatt adni a dolgokat, mert ezzel Magyarországon nem lehet akvirálni (USA-ban igen).

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.11.16. 21:40:24

@BéLóg: "Ami nem kínai, az mind hamisítvány!"
Ez az én szövegem! :)

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.11.16. 21:46:46

Én tavaly egész jó áron vettem a Samsung S7-et az ED-nel de összességébe tényleg inkább csalódás volt az összes áruház kínálata.

Scott Tenorman Must Die 2017.11.16. 22:06:29

@lammaer: mooooost kezdőőőődik a Dallas

Petra033 2017.11.17. 08:13:24

Oké, itt nincs "rendes" BF, előbb kezdődik,, később végződik és mindenki össze-vissza adja olcsóbban a termékeket.
És ez miért is baj? Mert nincs egy nap amikor mindenki a másikat agyontaposva verekszik egy mikrosütőért, vagy ami utáni napopn a csomagkihordók megszakadnak a munkától? Mert így egy kicsit eloszlik a terhelés és akár hosszabban is igénybe lehet venni az akciókat és nem kell egy bizonyos napon akár lázas betegen is vásárolni menni?
Nem értem a problémát

odamondó 2017.11.17. 08:20:21

Scam Friday.

Nem csak Magyarországon gagyi a black Friday hanem a legtöbb helyen az.
A kedvencem amikor 3 éves cúcstelefonokat black fridayeznek, hogy "eredeti ár": 240ezer(persze 3 éve kezdett annyival), de most csak 140!! Omg rohanjunk!

Alex Lavour 2017.11.17. 09:20:29

A Black Friday önmagában elcseszett. Nincs ezen mit elcseszni.

Skywatcher 2017.11.17. 09:25:28

No, fél 8kor rákukkantottam a naaagy blackfriday akcióra a tudjátokhol. Hát kiderült, már jól lekéstem, mert fél órája megnyitott a bót. De még este jókat röhögtem, hogy ment a nagy titkolózás a facebookon, hogy mikor fognak nyitni. Miafaxnak kell titkolózni ?ott üljön a sok zombi hajnaltól, hogy eccercsak méltóztatnak majd nyitogatni? Vagy ezzel akarták a terhelést csökkenteni, hogy direkt nem árulják el? Na monnyuk én olyan jót aludtam ettől, mint a mormota.
Naszóval ránéztem az akciókra... hát gyerekek, ezekre rá fog rohadni a beharangozott óóóriáshangárnyi áru! Lehet, hogy darabszámmal készültek, és egy rakat cuccal vártak minket, de hogy még most, fél 10kor is 2 dolog fogyott csak el (az 1 - mondom egy! - féle xbox, amit fent emlegettünk, és valami hűtő), az elég beszédes :)

Szultán. 2017.11.17. 09:26:36

@Skywatcher: 220-ban forza 3-at is kapsz hozzá?

Skywatcher 2017.11.17. 09:39:47

@Szultán.: Nem, de nincs is rá szükségem. Ha meg megveszem hozzá azt a játékot amit szeretnék, ugyanott vagyok árban.

szabfer 2017.11.17. 10:12:54

@nem várt fordulat: megteheted, senki nem tiltja :)
Ettől függetlenül amit írtam az igaz, hiáaba a szarkazmus :P

szabfer 2017.11.17. 10:17:55

@commentes nikk:
Most komolyan ennyi? Inkább mondd azt hogy nem volt igazam, de ne azzal próbálj meg "legyőzni" hogy nevetségessé próbálsz tenni....

Amúgy ha valóban edigitalos alkalmazott lennék, akkor az +1 a cégnek, hogy még arra is veszik a fáradtságot hogy mindenféle noname blogokon is reagáljanak a céget ért vádakra.

Amúgy szó se róla, nem védem őket mert a %ok kamuk, illetve végülis lehet hogy igaz az 50% egyes termékekre, de csak azért, mert a rendes áron sokkal drágábbak mint más cég akció nélkül. Ez tény. (pl most rendeltem "akciós" szénmonoxid érzékelőt, és a bomba ár az gyakorlatilag megegyezik amit máshol normál árnak hivnak. Max a szállitási költséget spórolom meg, viszont pl az aksis furó az olcsóbb volt valóban (ha nem is 50%al ahogy reklámozták, de olyan 25-30-al).

De a lényeg, amiért beléjük kötött a tisztelt blogíró (nem tudják mikor van a BF, ejj de hülyék) az tárgyi tévedés

Plumper_ 2017.11.17. 10:18:42

jegyezzétek meg, hogy nincs olyan akció, ami a vásárlónak jó lenne.
mert vagy nem alacsonyabb az ár, vagy beégetik neked a reklámot, beetetnek, vagy irdatlan tömeg van.

szabfer 2017.11.17. 10:20:07

@Scott Tenorman Must Die: Höhhö, nem tudok elbújni a múltam elől. Tán még az a videóm is meglesz ahol éppen az edigital ügyvezető igazgatójávakl kávézom a zserbóban :)

szabfer 2017.11.17. 10:21:57

@Plumper_: Szerintem ez meg a másik véglet, igy se szabad gondolkodni... simán vannak jó akciók, csak nem szabad egyből bedőlni mindennek... nem is értem, most az internet korában amikor már mindenki okostelón facebookozik, hogy eszik meg az emberek ezeket a kamu akciókat...

Árukereső, ebay... pikk pakk kiadja mi jó ár és mi nem.

Plumper_ 2017.11.17. 10:25:35

@szabfer: mert a legtöbben csak a hirdetést látják, aztán tódulnak be.
az internet korában... nézd meg , hányan osztanak meg kamu / lájkvadász / adathalász / vírusos oldalakat. indián név, mi voltál előző életedben, hihetetlen!, ettől berosálsz...stb. na, ők a birkanép.

Logisztikusok · http://logisztika.blog.hu 2017.11.17. 11:00:19

Mi. logisztikusok azért örülünk az egy hétig tartó Black Fridaynek, mert így egy kicsit több az esély arra, hogy dőljön be mindegyik futárpostai szolgáltató egyetlen nap alatt. Van egy teljes hét, míg mindenki letérdel.

Zsíros Bödön 2017.11.17. 11:11:19

Pontosan, a Black Friday nem 10 meg 20%nál kezdődik...

powerage 2017.11.17. 11:13:35

Vérzik a szívem, hogy a sok sóher nem tudja 70%-os árengedménnyel megvenni az A4-es vibrátorszopó automatát...

Tragédia, de tényleg.

karhu 2017.11.17. 11:29:41

Egy valamire való BF legyen egy napos, és 90% kedvezménnyel mindenre. Minden más variáció bullshit.

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2017.11.17. 11:53:04

Azért nincs nálunk akkora akció, mert a rengeteg áfacsaló románszlovák webshoppal nincs esély versenyezni.

moonshadow 2017.11.17. 11:59:32

vannak ám problémái egyeseknek.

Pic 2017.11.17. 12:55:05

Na akkor én meg mint ex-kereskedő szólnék hozzá a témához.....

A jóisten rogyassza rá az eget szegény szerencsétlen panaszkodó kis valagatokra és z elgyepesedett agyatokra....

Megy a sírás, hogy "nincs árengedmény".... Miből adjunk balfafkáim??

Ha csak a hagyományos bizniszt nézem:
Például hagyományosan ruhában van nagyobb mozgástér, de ott meg nagy a rezsi, így a kis butikok nem nagyon tudnak játszani az árakkal. A nagyobb multi kereskedőláncoknak ugyan már nagyobb a játékterük, mert nagy tételben vásárolnak és ha valamiből vesz TÍZEZER darabot, akkor a gyártó letolja a nadrágot és JOBB ÁRAT ad neki mint egy nafgykernek.
(Mondjuk ez úgy általánosságban más iparágra is igaz. :)) )

De ruhában is csak akkor lehet jó árat adni, ha a gyártó odateszi magát, mert például sok nagyobb szemét márka mint a Tommy Hillfiger és társai Magyarországot PRÉMIUM országkategóriába sorolja, így a nagyker ár ELEVE az itteni kereskedőknek laza 30-50%-os felárat tartalmaz. Tehát eleve versenyképtelen egy hazai kereskedő. Gyengébbek kedvéért megjegyzem, hogy pl az USA NEM PRÉMIUM ORSZÁG. :)))

Nézzük az online oldalt:
Az agyondicsért Amazon és eBay BASZIK ADÓZNI nálunk, így aztán könnyen megy nekik. Igaz más országban sem adóznak, így aztán egyre több helyen rühellik őket. Ennek előbb-utóbb következménye lesz. Addig viszont lazán verik szét a piacot.

Más.
Egy hagyományos üzletet fenntartani komoly pénz. A bolt, a raktár, az alkalmazottak.... és ráadásnak ott van állambácsi, aki mindenfajta hülyeséggel terheli a vállalkozásokat, ilyen bevallás, olyan adminisztráció, de ez, de az, amaz. Ne tuggyátok meg mennyi hülyeség van.

A hagyományos boltok mennek tönkre sorban, mert a webshopok alacsonyabb árréssel dolgoznak és az emberek nem vásárolnak boltban. Én csak számítástechnika és műszaki cikk témában tudok nyilatkozni, de az elkeserítő. A megélhetéshez kellene egy minimum 10% árrés, de inkább 20%, ehhez képest ha megvan az 5%, akkor már ünnep van.

A webshopok viszont egymást nyírják ki, mert a sok behülyített kisember mind webshopot nyit és azt hiszi majd nagy forgalmat csinál kis árréssel.

Igen ám, de a reklám, a google, a faszbúúk, a webfejlesztés olyan pénzeket visz el, hogy nekik sem elegendő az 5%. Közben nem egy webshop van amelyik 2-3% árréssel ketyeg és nem érti miért nem tud versenyezni a nagyokkal. (Mert kicsi, azért.)

Gyengébbek kedvéért: A 2% azt jelenti, hogy bruttó EGY millió forintos forgalmon csinál 20 EZER FORINT HASZNOT. De ez még nem nyereség mert ebből kellene kifizetni a rezsit is....

Közben egy webshop fenntartása üzemeltetése alsó hangon 3-500 ezer egy évben és ez csak a webshop, a számlázó program és ez elengedhetetlen egyéb apróságok, egyéb emberi, reklám költség semmi nincs benne.

A másik baj ezzel a webshopos világgal, hogy a WEBSHOP akkor hatékony, HA NEM TART árukészletet. Ezt áttolja a nagykerre, de ezt már a magyar nagyker sem győzi, mert csak műszaki cikkből 25-30 ezer féle terméket kellene raktáron tartani. így csak minimál készletet tart és áttolja az európai márkaképviseletre a raktározást ami mondjuk Németországban van. Ott viszont már az áruért tülekedésben a nagy vásárlók előnyt élveznek az olyan pöttöm országok, pöttöm nagykereivel szemben mint a mieink. Csak hogy érezzétek egy-egy "igazi" német, lengyel, orosz, angol "nagyker" önmagában akkora vásárló, mint nálunk a 10 legnagyobb nagyker együtt.

Végül ha mindez nem lenne elég, akkor még itt vannak kishazánk ügyeskedő kupecei az ÁFACSALÓK. Vidáman elvannak, mert az APEH, a fogyasztóvédelem és a rendőrség akkor foglalkozik velük, amikor már megvan a baj. Ezek az istenbarmai viszont a kicsikkel nem foglalkoznak. Van egy hírhedt hirdetési oldalakon hirdető gyerek, akinek a "Bazárja" több mint 10 éves... áfázik.... és HOLTSZEZONBAN keres tisztán napi 100 ezret.
A nagyobbak meg ott vannak árgépen és társain a jó kis nettó áras, szlovák, román, német webshopjaikkal, akik könnyedén alávágnak a Magyaroknak, mert ők áfát szintén sosem fizetnek.... mire a NAV rájuk száll az 6-12 hónap. Aztán mire ügy lesz belőle az még ugyanennyi. Ezek meg rutinosan 3-6 havonta új céget csinálnak.

Na ezekkel szemben kell egy magyar kereskedőnek talpon maradnia. Eközben ti mit csináltok?

- Szidjátok a hazai cégeket szembe-pofába, hogy "drágák vagytok"
- De azért bementek a boltba "nézelődni" és "tanácsot kérni" aztán pofátlanul egy órán keresztül kérdeztek, majd hazamentek és a neten megvásároljátok "okosba"
- Aztán megégetitek magatokat az olcsó külföldivel meg a hazai áfázóval, és jöttök kunyizni, hogy "légyszi intézd már el a garit"

Ezek után azt látjátok, hogy sorban tűnnek el a normálisabb boltok, marad a multi, meg a "Béla gyerek" a szomszédból aki "tud intézni"

Közben meg ujjal mutogattok a szemét eDigitalra, hogy egy hagyományosan fotó, számtech bolt miért árul mosógépet, az AQUA miért jó vasalóban, az iPon-nál miért van festmény, a 220volt miért árul Legót, stb.

Hát mert próbálnak túlélni mellettetek ti hálátlan disznók, azért!

Shadow#9 2017.11.17. 13:21:12

...a cikkhez csak annyit, hogy a Steam is egy hétig tart "Black Friday"-t, szóval a hosszabb intervallumban semmi meglepő nincs. Néhányan nálunk is ezt a verziót népszerűsítik.
Mindenesetre tehát akkor a Valve Corp. is hülye a matekhoz évek óta, az eredményeik azonban egész szépek...

Sascha Braun 2017.11.17. 13:32:46

Türelmes vásárló vagyok, sokszor hónapokig figyelemmel kísérem az árakat, mielőtt veszek valamit. És bátran kijelenthetem, hogy Magyarországon nincs olyan, hogy akció, gyakorlatilag minden ilyen reklám kamu. Az összes nagyobb áruházlánc akciós újságja igazából inkább egyfajta szemezgetés a kapható portékákból, de nincs köztük egyetlen egy olyan termék sem, ami máshol ne lenne pont ugyanannyi, vagy olcsóbb. Életemben egyszer láttam valódi akciót, amikor az USA-ban voltam és egy műszaki boltban az egyik termék pont fele annyiba került, mint előző nap, el sem akartam hinni. Gyorsan megnéztem a magyar Árukeresőt, és valóban, a magyar áraknak a feléért lehetett megvenni egy menő műszaki cikket. Ilyen itthon sosem lesz. Csak az 5-80%-kal olcsóbb akciók, ahol az 5% az a lapostévé, ami még így is drágább, mint bárhol máshol, és a 80% az a Hama USB kábel, ami a sosemvolt 3000 forint helyett most csak 600 (vagyis pont annyi, mint bármelyik webshopban). Ennél már csak az gázabb, mikor nagy műszaki boltban (jellemzően MM) meglátok egy 3-4 évvel ezelőtti TV modellt berakva az ideiek közé, pont ugyanazon az áron, mint amibe 3-4 éve került. Nem csoda, hogy itthon még a Black Friday is érdektelenségbe fullad, a lelke mélyén mindenki tudja, hogy kamu az egész, mégha nem is követi annyira az árakat.

driopios 2017.11.17. 13:44:07

A cyber monday-t a magyar posta simán megöli amúgyis. Nincs mitől félni tehát.

Snagal 2017.11.17. 15:26:02

ja és sajnálom, hogy nekem kell közölni a rossz hírt, de Cyber Monday tavaly is volt több (főleg műszaki) láncnál is...
ennyire volt komoly munka megírni ezt a bejegyzést, még ennek se tudtál utána nézni.

Snagal 2017.11.17. 15:35:20

@Pic: köszi, legalább nekem már nem kell leírni :D
imádom mikor olyan vásárló akinek fingja nincs a kereskedelemhez összehasonlítgatja egy webshop és egy fizikai bolt árait - a költségek hasonlítgatásáig már nem jutnak el.
Aztán persze ebből jön az illuminati konteo, hogy én a plázában lévő üzletemmel biztosan azért vagyok drágább mert
1) szarrá keresem magam és kihasználom a vásárlókat bezzeg xy-online bt. (vagy még jobb mikor tetszőleges USA/kínai webshop a hivatkozás)
2) én felárazom a terméket akció előtt azért kerül ennyibe, hogy majd akciósan aljas módon normál áron sózzam rá a gyanútlan áldozatokra

commentes nikk 2017.11.17. 17:22:51

@Pic: jó nagy pöcsfej vagy már a beköszönőd alapján is, gondolom azért állt földbe a kereskedésed is, mert ahhoz is ilyen okosan álltál hozzá :) Elmondom, mi vásárlók, full leszarjuk, hogy neked mi a nyűgöd, ha nem tudod tartani a versenyt, akkor szarul csinálod, és bezárhatsz. Ha jól értem, veled ez történt. Úgyhogy balfaszozd magad elsősorban.

Sascha Braun 2017.11.17. 17:32:02

A vicc kedvéért megnéztem a MediaMarkt hihetetlen Black Friday-es ajánlatait. Acer Swift 1 SF113 notebook, 159ezer, fölötte áthúzva a 179ezer, még oda is írják, hogy az ön megtakarítása 20000 forint. Apró szépséghiba, hogy ez a laptop sosem volt drágább 160 ezernél, fél éve pont ugyanannyiba kerül, sőt, Acer márkaboltban (!) jelenleg 149 ezer. Szóval még a márkaboltban is egy tizessel olcsóbb, mint a MM Black Friday-es ajánlat. Holnap pedig szépen eltűntetik az áthúzott árat a termék mellől és árulják tovább 159-ért. Ezért aztán nem fogják egymást ölni az emberek, hogy odajussanak :)

Pic 2017.11.17. 18:22:46

@commentes nikk: Egyrészt igaz. Másrészt nagyon nem.
Tudod ez az ország azért van nagy bajban, mert jelenleg az a mentalitás, hogy MINDENKI le van sz**a, csak ÉN számítok, mert az ÉN boldogulásom számít, csak az a jó, ami NEKEM jó, és ha ehhez át kell gázolnom másokon, azokat porba kell tipornom az NEM BAJ.
Mi itt Magyarországon rendkívül Önző módon üzletelünk nulla tisztelettel. Senki nem adja meg a másiknak a tiszteletet, senki nem akar úgy üzletelni, hogy az a másiknak is jó legyen. Nem. A cél a könnyű és gyors pénzszerzés a többi ember kárára.
Ez egy rendkívül önző megközelítés és ez az oka annak, hogy a közgazdaságtani alapfogalmakból jól ismert win-win megközelítés, ami a jó és egészséges üzleti életnek az alapja az nálunk nem működik. Nálunk az ügyes kereskedő az az aki átb***a a vevőit, a partnereit, és a beszállítóit. Az ügyfelek közül is az az ügyes aki jól átveri a boltost és kétévente gariban lecseréli a telefonját újra, mert az valahogy mindig elromlik a garancia lejárta előtt, stb stb.

Az a fajta metodika ami például a nyugati üzleti életet jellemzi, azaz a vásárlók és a boltosok kölcsönös tisztelete, megértése, együttműködése, az nálunk nincs.

Meg sem próbálunk a másik fejével gondolkodni, a másikat megérteni és kompromisszumra törekedni. Dögöljön meg a másik, csak nekem legyen jó!

Pontosan ahogy leírtad. Igazi mintapélda vagy! Jó, hogy ezt így leírtad, mert így mindenki számára egyértelmű mi a baj a kereskedelemmel... az eladókkal ... és a vásárlókkal.

Sascha Braun:
Lehet, hogy a Mediamarkt benézte azt a notit vagy kínjában trükközött, hogy végre szabaduljon már tőle, mert döglött áru.

Egyébként pont az MM jó példa az igazi jó akciókra. Ha az MM valamire ráfekszik, akkor vesz 10 ezer darabot belőle. Kap rá űber jó árat és meghirdeti akcióban .... és senki nem tud vele versenyezni! Ezzel heti szinten találkozunk.

Ennek csak szimplán az az oka, hogy ilyenkor olyan jó árat ad neki direktben a gyártó, amit a nagykereskedő sosem kap meg tőle. Tehát az ilyen termékekre eleve a nagyker beszerzési ára magasabb, mint az MM ára, erre rakja a nagyker árrést, majd arra tesz rá kisker is még plusz pár százalékot. Ezek után jön a vevő vásárolni és azt mondja, hogy de ez miért 180 ezer? A mediában ugyanez most 150! Erre mi tudunk mi mondani akik, a nagykerben 174 ezerért vettük meg a terméket??? Azt mondjuk a kedves vásárlónak "Kezitcsókolom, akkor oda kell menni és ott kell megvenni. Ja hogy itt akarja megvenni, mert Önnek itt kényelmesebb??.... Hát itt sajnos ennyi."

Egyébként pont az ACER nem jó példa erre a történetre, mert ők hosszú évek óta a világ csodája. Szerencsére nem túl bejáratott a nevük és a termékeik imidzse sem olyan jó, mint mondjuk egy SONY, (ami sajnos semmivel sem jobb). Az Acer ugyanis a saját webshopjában olyan végfelhasználói árat alkalmaz, ami alacsonyabb, mint a nagykerek ára a kiskereskedések felé, pedig a nagykerek nem raknak rá sokat. Tehát egy kiskereskedő szinte SOSEM tud az Acer webshoppal versenyezni. Ha kicsit is népszerűbb lenne a márka és többen ismernék a saját webshopjukat, akkor már régen kiverték volna a kereskedők a balhét és kilistázták volna az Acert, mondván nincs értelme...

commentes nikk 2017.11.20. 12:46:04

@Pic: annyira félrebeszélsz, hogy az már fáj. hadd kérdezzem meg, ha ilyen szépen előadod a coelhoi-i szeressük egymást, figyeljünk oda egymásra szöveget, téged meghat, ha a vásárlónak rossz hónapja/időszaka van és nem tudja kifizetni a holmit, de mégis nagyon szeretné? Odaadod a vevődnek féláron a holmit szívjóságból? Odaadod részletre, ígéremre, vagy ajándékba? Nem hinném. Akkor mi alapján várod el, hogy téged is babusgasson a vevő, hogy ne az olcsóbbat vegye, hogy érdekelje a te kereskedői problémád? Nagyon félre vagy te tájékoztatva, ez itt a kapitalizmus, a kereskedelemben piaci, üzleti, racionális elvek és szabályok vannak, nem pedig ilyen érzelgős marhaságok, mint amit előadsz, és amik mellesleg ócska szemforgató, kamu dumák. Én a magyar kereskedelemben többnyire csak ügyeskedést, kamuzást, adóelkerülést, sírást-rívást látok, hát sajnálom, nem foglak sajnálni téged sem, főleg ha ennyire értetlen és képmutató vagy.
süti beállítások módosítása